گذشته از تعويض دنده، گرفتن كلاچ و يا به عبارتي، جدا كردن موتور از گيربكس فقط زماني لازم است كه در اثر كاهش قابل توجه سرعت خودرو، موتور در آستانه خاموش‌شدن قرار بگيرد، اما بعضي‌ها عادت دارند به محض اشاره به پدال ترمز حتي در سرعت‌هاي بالا، پدال كلاچ را هم به طور همزمان فشار دهند. اين كار چند اشكال دارد: افزايش استهلاك سيستم انتقال نيرو، از دست دادن ترمز موتور، كاهش نيروي بوستر ترمز به دليل افت دور موتور و خستگي بي‌مورد پاي چپ. حتي اگر در توقف‌هاي شديد، موتور خاموش شود، بهتر از اين است كه كاهش توان ترمزگيري و افزايش احتمال تصادف را داشته باشيم.