فوت كوزهگري 13 - داغ كردن موتور
فرض كنيد در يك سربالايي تند به صورت پُرگاز حركت كردهايد، يا ترموستات از كار افتاده است، يا اين كه آب موتور به دليل سوراخ شدن رادياتور بسيار كم شده است؛ در چنين حالتهايي، موتور بيش از حد معمول داغ ميشود و آمپر آب بالاتر از حد مجاز ميايستد. هر وقت چنين شد، خودرو را به كناري هدايت كنيد و بگذاريد موتور، لااقل يك دقيقه درجا كار كند. هيچ وقت بلافاصله موتور را خاموش نكنيد، چون احتمال آسيب به آن وجود دارد؛ در عوض، هر سيثانيه آن را چند لحظه روشن و سپس خاموش كنيد. با اين كار، حرارتِ انباشته در درون موتور، فرصت انتقال به مايع خنككننده را پيدا ميكند و قطعات دچار گريپاژ نخواهند شد.
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۴/۲۲ ساعت 16:4 توسط حسين عسگري
|